شرکت هواپیمایی یلدا سیر پارسیان 

 ( طراحی و سئو )

راهنمای سفر به شهر نجف

راهنمای سفر به شهر نجف

شهر نجف شهر مقدس و معنوی برای شیعیان و مسلمانان است چون بارگاه امام اول شیعیان، حضرت امام علی علیه السلام در این شهر است. . در عراق چندین زیارتگاه مهم وجود دارد و از کشورهای مذهبی شیعیان به حساب می آید. شهر نجف با داشتن بارگاه مطهر امام علی از شهرهای مهم این کشور است .زائران زیادی در همه روزهای سال به این شهر می روند اما در بعضی از مناسبت های خاص مثل عیدها یا زمان شهادت امامان، تعداد زوار این شهر بیشتر می شود. اگر قصد زیارت این شهر را دارید باید قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید کمی درباره شرایط این شهر بدانید تا در آنجا دچار مشکل نشوید. قبل از رفتن به این شهر راهنمای سفر به نجف را بخوانید تا درباره این شهر اطلاعات بیشتری پیدا کنید، در ادامه یلدا سیر پارسیان  را همراهی کنید.

 

چگونه به نجف می رویم؟

معمولا مردم در قالب تور کربلا و نجف به این شهر سفر می کنند و شما برای سفر به این کشور حتما باید ویزا عراق را گرفته باشید . در سفر با این تورهای زیارتی علاوه بر نجف از شهرهای کربلا، کوفه، کاظمین نیز زیارت می کنید ضمن این که اگر شهر سامرا از امنیت کافی برخوردار باشد به این شهر هم خواهید رفت.

اگر بخواهید با اتوبوس به این شهر بروید سفر شما تقریبا ۹ روز طول می کشد و پس از اینکه از مرز عبور کردید وارد نجف، کربلا و کاظمین می شوید. مدت زمان سفرهای هوایی ۷ روز است و از ایران به سمت فرودگاه های بغداد یا نجف پرواز می کنید  و سپس با اتوبوس به شهرهای کربلا یا کاظمین می روید. برای اطلاع از قیمت تورهای زمینی و قیمت تورهای هوایی تماس بگیرید و برای خرید انلاین بلیط هواپیما نجف اینجا کلیک کنین .

 

اطلاعات کلی درباره نجف

  •  اطلاعات مهم و کلی درباره نجف تا شناخت شما از این شهر بالاتر برود:
  • از نظر اختلاف ساعت نجف از ایران یک ساعت و نیم عقب تر است.
  • زبان رسمی این کشور عربی و کردی است.
  • واحد پول عراق دینار است.
  • ولتاژ برق شهری ۲۳۰ ولت و فرکانس آن ۵۰ هرتز است.
  • کد تلفن این کشور ۹۶۴++ است.
  • کد تلفن شهر نجف ۳۳ است.
  • فرودگاه بین الملس نجف، فرودگاه النجف است.

 

آب و هوای نجف چگونه است؟

نجف‌ زمستانی سرد و خشک و تابستانی‌ گرم‌ دارد. در تابستان گاهی دمای هوا به ۴۵/۵ درجه می رسد و زمستان آن هم به حدی سرد است که آب ها یخ می زنند.

 

هزینه هتل‌ها

بهترین و آسان ترین راه سفر به نجف، همراه شدن با کاروان های زیارتی است. در حال حاضر وضعیت هتل های این شهر بهتر شده است.  هتل های «نورالعباس»، «الغالب»، «نورالنجف» و «المروج» از بهترین هتل های نجف هستند که هزینه آن ها را در قالب همان تور پرداخت می کنید.

 

هزینه غذا

اگر با تور به ین شهر رفته باشید تهیه‌ی صبحانه، ناهار و شام شما با خود آن تورها است و غذاهای هتل ها هم از کیفیت خوبی برخوردار است.

اگر به صورت شخصی به این شهر رفته اید در رستوران های بین راهی غذا نخورید چون کیفیت غذاهای آن خوب نیست و مسائل بهداشتی هم در آن ها رعایت نمی شود. هزینه تقریبی هر وعده غذا دراین شهر حدود ۲۰ هزار تومان است.

 

هزینه حمل و نقل عمومی

اگر برای مسیرهای کوتاه سوار تاکسی شوید باید سه دینار (هزار تومان) کرایه بدهید و اگر تاکسی را به صورت دربست بگیرید برای هر ساعت ۳۰ هزار تومان هزینه کرایه می شود، اگر مسافتی متوسط را سوار بر تاکسی شوید باید حدود ۶ هزار تومان پول کرایه دهید.

 

جاذبه های شهر نجف

گردشگری در ین شهر از نوع مذهبی است و مهمترین جاذبه گردشگری آن حرم مطهر امام علی است که در زیر درباره آن و برخی مسجدهای صحن آن صحبت می کنیم:

 

حرم حضرت علی (ع)

بارگاه مطهر حضرت علی (ع) در مرکز شهر نجف است و مهمترین جاذبه گردشگری مذهبی این شهر است. تا زمان حکومت هارون الرشید کسی از محل این حرم اطلاعی نداشت تا اینکه در آن زمان هارون الرشید اولین حرم را برای آن ساخت.

حرم حضرت علی

 

برخی از مساجد موجود در آستان مقدس امیرالمومنین

مسجد عمران بن شاهین

این مسجد از قدیمی‌ترین مساجد نجف است که در شمال صحن مطهر قرار دارد. درب ورودی آن در قسمت راست راهروی ورودی باب شیخ طوسی واقع شده و چند عالم بزرگ اسلامی دراین مکان دفن شده اند.

مسجد الراس

این مسجد در غرب صحن حرم است و چسبیده به رواق می باشد در روایتی از امام صادق گفته شده که سر مقدس امام حسین در این محل است.

صحن حرم مسجد الخضرا

این مسجد در ضلع شرقی صحن مطهر است و  آیت الله عظمی خویی در این محل تدریس می کرده است.

حسینیه صحن شریف

این حسینیه در قسمت شمال صحن مطهر واقع شده و درب آن از سمت ایوان سوم از زاویه‌ی شمال شرقی باز می‌شود.

ایوان العلما

این ایوان در وسط ضلع شمالی رواق مطهر قرار دارد و مقبره تعدادی از علمای بزرگ در این محل است.

قبرستان وادی السلام

قبرستان وادی السلام بزرگ ترین قبرستان در جهان است و در آن بیش از ۵ مییلیون قبر وجود دارد، این قبرستان در قسمت شمالی حرم امیرالمومنین است و از افراد برجسته ای که در آن دفن هستند می توان به حضرت هود و صالح اشاره کرد.

 

غذاهای عراقی  و سنتی نجف اشرف

بیشتر شهرهای عراق غذاهای یک جور و همانند هم دارند. از معروف ترین غذاهای این کشور خورشت قیمه نجفی است که بیشتر به عنوان غذای نذری در ماه محرم و صفر و ایام شهادت امام علی استفاده می شود. غذاهایی مثل ته چین عراقی،  بامیه، البریانی، دولما، کباب، فاضولیا و حققا هم از غذاهای محلی و خوش عطر و طعم هستند.

غذای نجف

 

در سفر به نجف نکات زیر را در نظر داشته باشید

هر مشکلی که در طول سفر برای شما پیش می آید را می توانید به مدیر کاروان خود بگویید، وظیفه  او دفاع از حق و حقوق شما و هماهنگ کننده کارهای مربوط به سفر است.

اگر در طول سفر به بیماری یا مصدومیت دچار شدید به همراه مدیر گروه با کارت شناسایی زائر خود به مراکز درمانی بروید.

نام خود را روی همه ساک ها و لوازمی مثل گوشی همراه و دوربین بنویسید.

گوشی موبایل و دوربین عکاسی نباید به داخل حرم های زیاتی برده شود.

هنگام ورود به این کشور هرگز نباید همراه خود مواد مخدر و داروهای روان گردان داشته باشید چون در این صورت فرد خاطی و مدیر کاروان بازداشت و بقیه کاروان به ایران برگردانده می شوند!

مدارک مهم شخصی مثل شناسنامه و کارت ملی را در سفر همراه خود نبرید چون ممکن است گم شوند. فقط همراه داشتن سه مدرک کافی است: کارت شناسایی زائر، کارت هتل و گذرنامه.

از آب لوله کشی این کشور نباید بیاشامید چون فقط برای شست و شو استفاده می شود. در طول سفر خود به این کشور از آب های بطری ای که در آن ها پلمپ است استفاده کنید. مراقب بهداشت خود باشید و لیوان، قاشق و حوله  دیگران را به کار نبرید.

به شهرهای ممنوعه نروید چون امنیت کافی و مناسبی ندارند.

کودکان خود را در هتل تنها نگذارید و اجازه ندهید که با آسانسور بازی کنند.

از جاههایی که احتمال انفجار در آنجا می رود دوری کنید.

در بازارهای این شهر بیشتر اجناس بی کیفیت چینی فروخته می شود که توصیه می شود از آن ها خرید نکنید.

قبرستان وادی السلام خیلی بزرگ است و به دلیل مسائل امنیتی هیچ وقت تنها به آنجا نروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *